Amiedu solmi huhtikuussa kumppanuuden Esperi Care Oy:n kanssa ja syventää siten jo muutaman vuoden jatkunutta yhteistyötä Esperin kanssa.

Esperi Care -konserni tarjoaa asumis-, turvapuhelin- ja kotihoitopalveluita. Yhtiössä työskentelee yli 3500 työntekijää, joista valtaosa on sairaanhoitajia ja lähihoitajia.

 – Sopimus tarjoaa mahdollisuuden Esperi-konsernille yhteistyössä Amiedun kanssa toteuttaa lukuisia erisisältöisiä sosiaalialan ammatillisia täydennyskoulutuksia, joista hyötyvät Esperin henkilöstö, asiakkaat ja Esperi työnantajana, toteaa Esperi Care Oy:n henkilöstöpäällikkö Marit Telin.

Marit Telinin mukaan muita Esperin näkökulmasta mielenkiintoisia Amiedun tarjoamia palveluita ovat muun muassa sosiaali- ja terveystoimialan esimiesten JET-tutkinto sekä OsaamisLuotsi, jonka avulla kehitetään tavoitteellista osaamisen johtamista.

Valtakunnallisena toimijana Amiedu pystyy muokkaamaan palveluitaan Esperin tarpeiden mukaisiksi.

 – Työntekijämme eri puolella Suomea saavat tasalaatuista koulutusta ammattitaitoisten ja inspiroivien kouluttajien vetäminä. Lähiesimiestyö helpottuu, kun koulutuksia voi tilata yhden luukun periaatteella. Lisäksi vuositasoinen koulutuskalenteri auttaa esimiestä arjen töiden suunnittelussa ja koulutuskustannusten budjetoinnissa, kertoo Marit Telin.

Osaavalla ja motivoituneella henkilöstöllä on positiivinen vaikutus muun muassa työnantajamielikuvaan, asiakastyytyväisyyteen ja yleiseen henkilöstötyytyväisyyteen.

– Yhteistyön päämääränä on Esperi-konsernin tulevaisuuden kilpailukyvyn varmistaminen osaavalla henkilöstöllä, tiivistää Marit Telin.

Olemme iloisia voidessamme laajentaa yhteistyötä Esperin kanssa, toteaa Amiedun hyvinvointipalveluiden toimialajohtaja, Marja-Leena Räsänen-Ala-Aho. Amiedu voi tarjota uusia näkökulmia henkilöstön johtamiseen tutkintojen toteuttamisen, mutta myös esimiehille räätälöityjen kehittämisohjelmien kautta.

– Uskomme strategialähtöisen ja keskistetyn henkilöstön osaamisen kehittämismallin parantavan päivittäisen työn taitoja asiakkaiden tyytyväisyyden lisäämiseksi, mutta tuovan myös työtyytyväisyyttä. Vuositasolla suunnitellut yhtenäiset koulutusohjelmat tuovat kaikille toimipisteille samat kehittämisen mahdollisuudet ja vahvistavat kustannustietoisuutta ja -tehokkuutta.