Tove Fihlström työskentelee Club Managerina Turun keskustan Elixialla. Hän vastaa yksikkönsä toiminnasta ja toimii siellä esimiehenä. Varmuutta esimiestyöskentelyyn hän on saanut kaupan esimiehen erikoisammattitutkinnosta.

Elixia kehittää työntekijöidensä osaamista yhteistyössä Amiedun kanssa. Tove Fihlström aloitti opiskelun ensimmäisten joukossa. Käytännönläheinen esimieskoulutus valmentaa hallitsemaan tuloksellisesti esimiehen tehtäviä muuttuvassa toimintaympäristössä. Kun mahdollisuus opiskeluun avautui, innostui Tove Fihlström heti uuden oppimisesta.

– Olen huomannut koulutuksessa, että tiedän ja osaan jo paljon. Koskaan ei voi kuitenkaan oppia tarpeeksi. Opiskelu on avannut minulle uusia näkökulmia ja tarjonnut ahaa-elämyksiä. Minulla ei ole myöskään kaupan alalta tutkintoa, joten on hienoa, että saan tämän avulla myös todistuksen osaamisestani, kertoo Tove Fihlström.

Eniten hän on kehittynyt henkilöjohtamisessa, joka on suurin osa esimiestyöstä. Opiskelu on tarjonnut mahdollisuuden nähdä työ eri näkökulmista ja osaamista erilaisten työntekijöiden ohjaamiseen.

– Olen ollut aina varma itsestäni, tyylistäni ja tavastani johtaa, mutta nyt saanut lisävarmuutta niihin tilanteisiin, joissa kaikki ei mene putkeen. Jos perusasiat ovatkin kunnossa, kouluttautumalla saa itsestään lisää irti, pohtii Tove Fihlström.

Vaikka aiempi työ- ja elämänkokemus luovat vahvan pohjan, tutkittuun tietoon perustuva opiskelu vahvistaa työntekijän osaamista entisestään.

– Olen ollut aina lempeä esimies, mutta olen oppinut Amiedulla, että välillä suora palaute toimii paremmin. Otan sitä itsekin paremmin vastaan. Tämä puoli minussa on saanut varmistuksen, kertoo Tove Fihlström.

Amiedu on yllättänyt koulutuksen aikana laajuudellaan ja monipuolisuudellaan. Siitä hyödytään Elixialla, jossa osaamista kehitetään laajasti eri tasoilla ja opiskelun sisällöt vastaavat työn tavoitteita.

Työn ja opiskelun yhdistäminen on onnistunut hyvin, varsinkin kun opiskelu ei ole koulumaista, vaan intensiivistä ja lähipäivinä oppii paljon lyhyessä ajassa. Myös se, että koulutuksessa luotetaan ihmisen haluun oppia, saa Fihlströmiltä kiitosta.

Hyvinvointialalla työskentelevä Club Manager osaakin arvostaa yksilöllisyyttä ja asiakaspalvelun kokonaisuutta. Hän haluaa itse luoda yksikössään asiakkaille tunnelman, joka kutsuu viihtymään. Iloiset ihmiset ovat siinä pääosassa ja työhyvinvointi lähtee arvostuksesta.

– Ihmisten kouluttaminen kannattaa aina. Uuden oppimisen lisäksi arvostuksen tunne on tärkeä. Siitä tulee olo, että minuun uskotaan ja halutaan pitää kiinni, toteaa Tove Fihlström.